תרבות רעה • האם השרה רגב העבירה מיליונים למשרד פרסום – ללא מכרז?

    דוד לזר 1 Comment on תרבות רעה • האם השרה רגב העבירה מיליונים למשרד פרסום – ללא מכרז?
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לזה שרת התרבות מירי רגב לא ציפתה: הערב (ראשון) חושף 'ערוץ 10' תיעוד הקלטות שלכראוה חושף כיצד רגב ניסתה לכאורה לתאם עמדות עם יועציה כדי לתרץ מדוע, בניגוד להמלצות המשפטיות, העבירה מיליוני שקלים לפרסומאי בכיר.

    הסאגה החדשה מתנהלת סביב קמפיין פרסומי של משרד התרבות והספורט בהפקתו של המשרד המוביל יהושע TBWA בניהולו של רמי יהושע.

    על פי החוק, משרד פרסום המעוניין לקבל לידיו את תיק הפרסום של הפרויקט אמור לזכות במכרז דרך לשכת הפרסום הממשלית, לפ"מ, ודרך המשרד הממונה.

    אולם, על פי ההקלטות שנחשפו הערב, יותר מ-2.5 מיליון שקלים מכספי מדינה הועברו ישירות למשרד ללא כל מכרז, בלי הליך מסודר ובתהליך מאוד שנוי במחלוקת.

    להלן תמליל מההקלטות שנחשפו הערב ב'ערוץ 10' שבהן נשמעת שרת התרבות מירי רגב בשיחת ועידה עם בכיר משרדה מאיר סויסה ושני בכירים נוספים לאחר שהועברו מיליוני שקלים לפרסומאי הבכיר ללא מכרז כנגד החוק.

    "הטוטו הוא… אה, חלק ממשרד התרבות", אומרת רגב.

    בכיר א': "למה בחרנו ברמי יהושע? אנחנו מסבירים שהיה סיעור מוחות של כמה משרדי פרסום, השרה ביקשה…".

    רגב: "לא, לא, לא, לא טוב! לא טוב! תשובה רעה, רעה, רעה! למה רמי יהושע? משרד התרבות והספורט, הטוטו הוא חלק ממשרד התרבות, הוא חלק ממדיניות של הפעלת אה… מדיניות של ספורט, משרד התרבות והספורט, הטוטו".

     "זה לא מחזיק מים"

    בכיר א': "יש כאן בעיה, עשינו דיון משפטי קצר בבוקר, מה שאת אומרת השרה זו היתה האמירה הראשונית שלנו, ואז התברר שזה לא כל כך מחזיק מים מבחינה משפטית. כרגע למשפטנים, תקשיבו עזבו, זה לא נכון מה שאתם אומרים לגבי הטוטו, ואנחנו בשקט יכולנו ללכת ללפ״מ (לשכת הפרסום הממשלתית) ולעשות את זה במהירות, אפילו זה גם פוטנציאל אוטומטית ללכת ללפ״מ. צריך בכל זאת להסביר הסבר נוסף למה הלכנו לרמי יהושע. ההסבר של הטוטו הוא לא מספיק טוב, צריך להוסיף עוד מימד".

    בכיר ב': "ולכן אני אומר, לכן אני אומר בפרוטוקול שמופיע בדירקטוריון של הטוטו שזה רמי יהושע, רמי יהושע נבחר על סמך בקשת המשרד להיות עם רמי יהושע ואני אומר שיהיו לא מעט דירקטורים שיוציאו את הפרוטוקול הזה. אנחנו רוצים להיות זהירים אז אנחנו חושבים על זה מראש".

    רגב: "אבל רגע, מה זה אנחנו בחרנו, מה, אתם רוצים להגיד לי שרמי יהושע לא עובד בטוטו?".

    בכיר ב': "עובד בטוטו, אבל, ב…, ב…, בדירקטוריון הוא אושר על פי בקשת המשרד".

    בכיר א': "יש לנו פתרון, השרה, אני רק רוצה להציג אותו, הפתרון הוא, הפתרון הזה מקובל גם על המשפטנים כאן, כדי להתמודד גם עם הסוגייה של לפ"מ וגם עם הסוגייה שכביכול אנחנו פנינו לטוטו וביקשנו למנות את רמי יהושע, שזה מופיע בפרוטוקול של הדירקטוריון שלהם. עכשיו הפתרון שלנו הוא כזה: היה סיעור מוחות, השרה ביקשה רעיונות כדי לעשות את הפרויקט הזה, כי זה היה הרעיון שלה והחזון שלה, הטוטו יחד עם משרדים נוספים שזה אספי, ואמיר דן ואחרים, בא עם רעיון, הרעיון שהטוטו בא, הוא בא יחד עם הזכיין שלו, יחד עם רמי יהושע. זה היה הרעיון של הטוטו וכתוצאה מזה הוחלט ללכת עם הטוטו והזכיין שלו כי הם הביאו את הרעיון".

    מירי רגב: "טוב, מאה אחוז, מאה אחוז".

    בשלב זה, נשמעת רגב כשהיא מרוצה מהפתרון.

    מאיר סוויסה, יועץ התקשורת: "השרה, השרה, זה לא פתור. התשובה הזאת לא פתורה. מי שירצה לחפש אותנו ולטוטו יש מלא שונאים ברוך ה', אה… יוציא את הפרוטוקול הזה וצריך להיות הסבר שהוא לא רק משפטי אלא הוא גם מקצועי וזה מה שחסר".

    בכיר א': "לא, לא, יש הסבר מקצועי. הם השיגו קונספט מנצח! אהבנו אותו".

    בכיר ב': "אני הייתי בדיון והכל וכל מי שיבחן את זה."

    מאיר סוויסה: "מה קדם למה?"

    בכיר א': "רגע מאיר, אני מציע לעשות סדר. במבחן המציאות כל העולם הגיע לחדר הישיבות במשרד והציע רעיונות".

    מירי רגב: "נכון".

    בכיר א': "אם זה מנהל תרבות, אם זה תרבות לישראל, אם זה הטוטו, אם זה תרבות לישראל, אם זה הטוטו, אם זה גוף שנקרא ספורט עממי, לא זוכר את השם שלו, כל אחד הציג רעיון".

    מאיר סוויסה: "רגע בסדר, זה ברור רק שאלה, שאלה. שאלה גיא בהקשר הזה, זה היה דורש מכרז או לא דורש מכרז"?

    בכיר א': "שניה, תן לי, לא. לשמוע רעיונות לא דורש כלום. הוצגו רעיונות".

    מאיר סוויסה: "זה הרעיון".

    בכיר א': "שניה, אני איתך, אז תן לי לסיים. הוצגו רעיונות הרעיון של הטוטו, אני מדגיש, הרעיון של הטוטו היה הרעיון המנצח, רמי יהושוע הגיע תחת הטוטו".

    מאיר סוויסה: "רגע".

    רגב: "או! זה הדבר הכי נכון להגיד, זאת גם האמת".

    מאיר סוויסה: "אז אם, אז אם רוצים לסגור פינה, אני חושב צריך לסגור אותה בדיוק במקום הזה".

    מאיר סוויסה: "ישאלו למה לא ניתנו לעוד משרדים הזדמנות להציע את מרכולתם?"

    בכיר א': "כאן באה התשובה של השרה שהטוטו ותרבות ישראל הם זרועות שלנו ואיתם אנחנו מביאים להתייעצויות".

    רגב: "בסדר גמור".

    ויש גם תגובות

    השרה רגב בתגובה: "כל ההליך מתחילתו ועד סופו אושר על ידי המשפטנים של המשרד ובוצע כדין. נקודה".

    ממשרד התרבות והספורט נמסר בתגובה: "חלק הארי מתקציב הפרויקט ממומן ממשרד התרבות והספורט וחלקו מהטוטו שתומך בקידום הספורט העממי ותכנית השיווק".

    "משרד התרבות והספורט ביקש ממשרדי הפרסום והיח"צ שעובדים עמו בשגרה רעיונות לשיווק הפרויקט. ההצעה שנמצאה הטובה ביותר הייתה הצעתו של הטוטו באמצעות משרד הפרסום רמי יהושע – ולכן הקמפיין נעשה ע"י ספק זה".

    "בקשר להקלטות: מדובר בסימולציית תקשורת. היה חשוב להיערך למסיבת העיתונאים ולהבהיר בה כי הכול נעשה כדין לרבות אישורם של הגורמים המקצועיים והיועצים המשפטיים שאישרו את הפרויקט ודאגו להסדרת המימון. אין בסימולציה כדי ללמד על המציאות אלא על שאלות ותהיות שעלולות לעלות מצד כתבים".

    מהטוטו נמסר בתגובה: "עלות אירועי הספורט העממי בפרויקט "לא לדאוגוסט" היא 5 מיליון ש"ח מתוך העלות הכוללת בסך כ-15 מיליון שקלים. הטוטו נענה לבקשת משרד התרבות והספורט לממן את הפרסום לפרויקט בסך של עד 2.5 מיליון שקלים".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      איך שהתקשורות השמאלנית מנסה להפיל את הימין זה משהו אין שום פסול במה שהיא עשתה והם ימשיכו להקלטה הבאה ויאכלו קש [והרבה] עד שימצאו איזה שוקולד שביבי אוהב וויינשטיין יגיד שזה שוחד או הבקבוקים של שרה יאלע 'שמאלנים נמאסתם', 'חפרנים נמאסתם'